Krawężnik Wyniesiony
Krawężnik uliczny

Krawężniki uliczne przeznaczone są do wyznaczania granic pomiędzy nawierzchnią jezdni i chodnikiem, a dodatkowo stabilizują nawierzchnię drogową, zapobiegając jej osuwaniu się i niszczeniu. Krawężniki granitowe są produktami w pełni naturalnymi, które wyróżniają się wysokimi walorami estetycznymi, dzięki czemu idealnie komponują się z otoczeniem każdej inwestycji, dodatkowo cechują się doskonałą wytrzymałością i pełną odpornością na warunki atmosferyczne.

Rodzaje krawężnika ulicznego

Krawężnik lekki - zalecany na drogi o natężeniu ruchu z kategorii KR1-KR3 (szerokość: 12-15 cm, wysokość: od 20 do 30 cm).
Krawężnik ciężki - zalecany na drogi o natężeniu ruchu z kategorii KR4-KR6 (szerokość: 20 cm, wysokość: od 25 do 30 cm).

Typy krawężnika ulicznego
Krawężnik ze skosem

Krawężnik ze skosem

Krawężnik stosowany do obrzegowania ciągów jezdnych, posiadający charakterystyczny skos, którego zadaniem jest zniwelowanie ryzyka uszkodzenia kół pojazdów.

Kraweżnik z wyobleniem

Krawężnik wyoblony

Krawężnik z zaokrągloną krawędzią, którego zadaniem jest ułatwienie wjazdu pojazdów na sąsiednią nawierzchnię.

Krawężnik z fazą

Krawężnik z fazą

Krawężnik posiadający krawędź ściętą pod kątem 45°, głównie stosowany w miejscach, w któych pojazdy mają wjeżdżać na sąsiednią nawierzchnie.

Standardowe wymiary krawężnika ulicznego
Wymiary ulicznych krawężników granitowych
Rodzaj
Szerokość
Wysokość
Długość
AxB
A - ciężki
20 cm
25/30/35 cm
80-120 cm
4x12 cm
A - lekki
15 cm
22/25/30 cm
80-120 cm
3x12 cm
W - ciężki
20 cm
25/30/35 cm
80-120 cm
R = 2-5 cm
W - lekki
12/15 cm
22/25/30 cm
80-120 cm
R = 1-3 cm
N - ciężki
20 cm
25/30/35 cm
80-120 cm
2x2 cm
N - lekki
12/15 cm
22/25/30 cm
80-120 cm
1x1 cm

Wszystkie powyższe wymiary przedstawiają krawężniki standardowe, które najczęściej wykorzystywane są przy realizacji projektów. Nasza oferta obejmuje produkcję krawężników według indywidualnych potrzeb klienta, ale wymaga to wcześniejszych konsultacji.

Krawężnik Otworowany
Krawężnik mostowy

Krawężniki mostowe, choć często niezauważane przez użytkowników dróg, są jednym z kluczowych elementów infrastruktury mostowej. przeznaczone do obrzegowań nawierzchni drogowych na mostach, wiaduktach oraz innych obiektach inżynieryjnych, na których wymagana jest większa wytrzymałość na działające siły niszczące. Zwiększoną wytrzymałość konstrukcji uzyskuje się przez trwałe przytwierdzenie krawężników do kapy chodnikowej za pomocą specjalnych kotew, które mocuje się w przygotowanych do tego celu otworach. Opcją dodatkową w krawężnikach mostowych, jest delikatne frezowanie wykonywane na górnej krawędzi od strony chodnika, które po zamontowaniu wypełniane jest uszczelnieniem.

Wymiary krawężnika mostowego
Wymiary mostowych krawężników granitowych
Szerokość
Wysokość
Długość
AxB
D
20 cm
18 cm
80-120 cm
4x10 cm
fi 14/16/18 mm
20 cm
20 cm
80-120 cm
4x10 cm
fi 14/16/18 mm
20 cm
30 cm
80-120 cm
4x10 cm
fi 14/16/18 mm

Otwory w krawężnikach wiercone są w połowie wysokości elementu i w odległości 25 cm od połowy długości odcinka, czyli ich środki oddalone są od siebie o 50 cm. Istnieje możliwość wykonania krawężników według indywidualnych wytycznych w zakresie wymiarów i otworowania.

Krawężnik Przystankowy
Krawężnik Peronowy

System krawężników peronowych, to gotowe rozwiązania specjalnie zaprojektowane do budowy obrzegowań zatok autobusowych i peronów autobusowo-tramwajowych. Kształt krawężników umożliwia pojazdom komunikacji miejskich na swobodny podjazd do przystanku, dzięki czemu wymiana pasażerów jest szybka, bezpieczna i przede wszystkim łatwa (również dla osób niepełnosprawnych). Krawężniki peronowe przejściowe, stanowiące początek i koniec każdego przystanku, można spójnie połączyć z każdym typem krawężnika ulicznego.

Rodzaje krawężnika peronowego
Krawężnik autobusowy

Krawężnik autobusowy

A - krawężnik dostosowany do obrzegowania peronów autobusowych.

Rodzaje krawężnika peronowego
Krawężnik tramwajowy

Krawężnik tramwajowy

T - krawężnik dostosowany do obrzegowania peronów tramwajowych lub obsługujących oba typy pojazdów.

Wymiary krawężnika peronowego
Wymiary krawężników peronowych
Długość
Wysokość
Szerokość
C x D
Żłobienie
100 cm
30 cm
35 cm
16x16 cm
4x5 cm [T]
100 cm
30 cm
40 cm
16x16/18 cm
4x5 cm [T]
100 cm
30 cm
43,5 cm
16x16/18 cm
4x5 cm [T]

Żłobienie dotyczy krawęzników tramwajowych.
Na początku i końcu każdego ciągu obrzegowania przystanku znajdują się elementy przejściowe, które z jednej strony dostosowywane są do krawężników peronowych, noatomias ich strona przeciwna dopasowana jest do kraweznika, z którego wykoanne jest obrzegowanie jezdni, poza przystankiem.

Krawężnik Najazdowy
Krawężnik Trapezowy

Krawężniki trapezowe są specjalnie przystosowane do łączenia dwóch nawierzchni drogowych położonych na innych poziomach, w sposób umożliwiający pojazdom, sprawne poruszanie się pomiędzy nimi. Krawężnik trapezowy najczęściej stosowany jest na rondach, wyspach drogowych oraz wszelkiego rodzaju pojazdach, w których nie ma możliwości zastosowania najazdowych krawężników ulicznych. Wymiary krawężników trapezowych można swobodnie dostosowywać do indywidualnych wytycznych każdego projektu.

Wymiary krawężnika trapezowego
Wymiary krawężników trapezowych
Wysokość A
Wysokość B:
Szerokość
Długość
20 cm
10 cm
30 cm
80-120 cm
30 cm
15 cm
30 cm
80-120 cm
22 cm
20 cm
30 cm
80-120 cm
22 cm
20 cm
20 cm
80-120 cm
20 cm
15 cm
25 cm
80-120 cm

Krawężnik trapezowy dostępny jest również w krótkich odcinkach, tj. 30 cm lub 40-60 cm, które wykorzystywane są do wykładania obrzegowań na rondach.

Krawężnik przejściowy i łukowy
Krawężnik Uzupełniający

Krawężniki łukowe oraz przejściowe stanowią uzupełniające elementy obrzegowań ciągów komunikacyjnych, wykorzystywane w miejscach, w których nie ma możliwości zastosowania typowych krawężników prostych.

Krawężniki łukowe - uzupełniające elementy obrzegowań ciągów komunikacyjnych przystosowane do układania, zgodnie z ich nazwą, na wszelkiego rodzaju łukach. Stosowane są na rondach, zakrętach jezdni i chodników, wyspach drogowych, a także do obramowań elementów znajdujących się wewnątrz nawierzchni (np. obrzegowanie drzew i klombów). Krawężniki w wersji łukowej produkowane są dla wszystkich rodzajów, typów i wymiarów, w tym także dla krawężników przejściowych i ścieków przykrawężnikowych.

Krawężniki przejściowe - grupa personalizowanych produktów służąca do estetycznego łączenia obrzegowań różnych typów, wymiarów, oraz układanych na różnych poziomach. Najczęściej wykorzystywane są podczas wymuszonej zmiany wysokości obrzegowań ulicznych takich jak, miejsca montażu krawezników najazdowych lub miejsca montażu krawężników obniżonych. Wszystkie rodzaje kraweżnik przejściowego mogą być ze soba połączone, tworząc kraweznik zanikający o różnej szerokości, przechodzący z jednego typu w inny.

Rodzaje krawężnika przejściwego
Rodzaje krawężnika przejściwego

PL - krawężnik przejściowy lewy. / PP - krawężnik przejściowy prawy.
ZW - krawężnik o zmiennej wysokości.
PZT - krawężnik, który przechodzi z jednego typu w drugi.
PZS - krawężnik o zmiennej szerokości.

Rodzaje krawężnika łukowego
Rodzaje krawężnika łukowego

Rz (łukowy zewnętrzny) - nazywany potocznie krawęznikiem wypukłym.
Rw (łukowy wewętrzny) - nazywany potocznie krawęznikiem wklęsłym.

Kraweżnik łukowy produkowany jest w ugięciu o promieni od R=0,25 m do R=20 m.

Krawężnik Dzielący
Separator ruchu

Granitowe separatory ruchu przeznaczone są do wyznaczania toru jazdy pojazdów, poprzez rozdzielenie poszczególnych pasów ruchu. Separatory doskonale sprawdzają się przy organizacji ruchu na rondach, placach i parkingach. Separatory ruchu wykonane z granitu zapewniają bardzo wysokie parametry wytrzymałościowe, dzięki czemu mogą być stosowane w miejscach o najwyższych kategoriach natężeniu ruchu. Odpowiednio wyprofilowany kształt separatora sprawia, że tworzy on wyraźną barierę pomiędzy pasami ruchu, ale jednocześnie nie stwarza zagrożenia dla użytkowników drogi, w sytuacjach wymuszających zmianę pasa ruchu.

Wymiary separatorów ruchu
Wymiary separatorów
Szer. x Wys. x Dł.:
30 x 20 x 70-100 cm
Skosy boczne:
12 x 4 cm
Skos czołowy:
50 x 4 cm

Wszystkie wymiary można dostosować do indywidualnych wymagań projektu.

Systemy Odwadniające
Ściek przykrawężnikowy

Granitowe separatory ruchu przeznaczone są do wyznaczania toru jazdy pojazdów, poprzez rozdzielenie poszczególnych pasów ruchu. Separatory doskonale sprawdzają się przy organizacji ruchu na rondach, placach i parkingach. Separatory ruchu wykonane z granitu zapewniają bardzo wysokie parametry wytrzymałościowe, dzięki czemu mogą być stosowane w miejscach o najwyższych kategoriach natężeniu ruchu. Odpowiednio wyprofilowany kształt separatora sprawia, że tworzy on wyraźną barierę pomiędzy pasami ruchu, ale jednocześnie nie stwarza zagrożenia dla użytkowników drogi, w sytuacjach wymuszających zmianę pasa ruchu.

Typy ścieków
Koryto ściekowe okrągłe

Koryto okrągłe

Koryto z wyżłobieniem

Koryto ściekowe trójkątne

Koryto trójkątne

Krawężnik z zaokrągloną krawędzią, którego zadaniem jest ułatwienie wjazdu pojazdów na sąsiednią nawierzchnię.

Ściek modułowy

Ściek modułowy

Ścieki modułowe składają się z dwóch elementów o wymiarach 990 x 70 x 50mm oraz jednego o wymiarze 990 x 180 x 20 mm.

Galeria produktów

Krawężniki kamienne - granitowe
Krawężniki kamienne - granitowe
Krawężniki kamienne - granitowe
Krawężniki kamienne - granitowe
Krawężniki kamienne - granitowe
Krawężniki kamienne - granitowe
Krawężniki kamienne - granitowe
Krawężniki kamienne - granitowe
Krawężniki kamienne - granitowe