Krawężniki uliczne przeznaczone są do wyznaczania granic pomiędzy nawierzchnią jezdni i chodnikiem, a dodatkowo stabilizują nawierzchnię drogową, zapobiegając jej osuwaniu się i niszczeniu. Krawężniki granitowe są produktami w pełni naturalnymi, które wyróżniają się wysokimi walorami estetycznymi, dzięki czemu idealnie komponują się z otoczeniem każdej inwestycji, dodatkowo cechują się doskonałą wytrzymałością i pełną odpornością na warunki atmosferyczne.
Krawężnik lekki - zalecany na drogi o natężeniu ruchu z kategorii KR1-KR3 (szerokość: 12-15 cm, wysokość: od 20 do 30 cm).
Krawężnik ciężki - zalecany na drogi o natężeniu ruchu z kategorii KR4-KR6 (szerokość: 20 cm, wysokość: od 25 do 30 cm).
Krawężnik ze skosem
Krawężnik stosowany do obrzegowania ciągów jezdnych, posiadający charakterystyczny skos, którego zadaniem jest zniwelowanie ryzyka uszkodzenia kół pojazdów.
Krawężnik wyoblony
Krawężnik z zaokrągloną krawędzią, którego zadaniem jest ułatwienie wjazdu pojazdów na sąsiednią nawierzchnię.
Krawężnik z fazą
Krawężnik posiadający krawędź ściętą pod kątem 45°, głównie stosowany w miejscach, w któych pojazdy mają wjeżdżać na sąsiednią nawierzchnie.
Wszystkie powyższe wymiary przedstawiają krawężniki standardowe, które najczęściej wykorzystywane są przy realizacji projektów. Nasza oferta obejmuje produkcję krawężników według indywidualnych potrzeb klienta, ale wymaga to wcześniejszych konsultacji.
Krawężniki mostowe, choć często niezauważane przez użytkowników dróg, są jednym z kluczowych elementów infrastruktury mostowej. przeznaczone do obrzegowań nawierzchni drogowych na mostach, wiaduktach oraz innych obiektach inżynieryjnych, na których wymagana jest większa wytrzymałość na działające siły niszczące. Zwiększoną wytrzymałość konstrukcji uzyskuje się przez trwałe przytwierdzenie krawężników do kapy chodnikowej za pomocą specjalnych kotew, które mocuje się w przygotowanych do tego celu otworach. Opcją dodatkową w krawężnikach mostowych, jest delikatne frezowanie wykonywane na górnej krawędzi od strony chodnika, które po zamontowaniu wypełniane jest uszczelnieniem.
Otwory w krawężnikach wiercone są w połowie wysokości elementu i w odległości 25 cm od połowy długości odcinka, czyli ich środki oddalone są od siebie o 50 cm. Istnieje możliwość wykonania krawężników według indywidualnych wytycznych w zakresie wymiarów i otworowania.
System krawężników peronowych, to gotowe rozwiązania specjalnie zaprojektowane do budowy obrzegowań zatok autobusowych i peronów autobusowo-tramwajowych. Kształt krawężników umożliwia pojazdom komunikacji miejskich na swobodny podjazd do przystanku, dzięki czemu wymiana pasażerów jest szybka, bezpieczna i przede wszystkim łatwa (również dla osób niepełnosprawnych). Krawężniki peronowe przejściowe, stanowiące początek i koniec każdego przystanku, można spójnie połączyć z każdym typem krawężnika ulicznego.
Krawężnik autobusowy
A - krawężnik dostosowany do obrzegowania peronów autobusowych.
Krawężnik tramwajowy
T - krawężnik dostosowany do obrzegowania peronów tramwajowych lub obsługujących oba typy pojazdów.
Żłobienie dotyczy krawęzników tramwajowych.
Na początku i końcu każdego ciągu obrzegowania przystanku znajdują się elementy przejściowe, które z jednej strony dostosowywane są do krawężników peronowych, noatomias ich strona przeciwna dopasowana jest do kraweznika, z którego wykoanne jest obrzegowanie jezdni, poza przystankiem.
Krawężniki trapezowe są specjalnie przystosowane do łączenia dwóch nawierzchni drogowych położonych na innych poziomach, w sposób umożliwiający pojazdom, sprawne poruszanie się pomiędzy nimi. Krawężnik trapezowy najczęściej stosowany jest na rondach, wyspach drogowych oraz wszelkiego rodzaju pojazdach, w których nie ma możliwości zastosowania najazdowych krawężników ulicznych. Wymiary krawężników trapezowych można swobodnie dostosowywać do indywidualnych wytycznych każdego projektu.
Krawężnik trapezowy dostępny jest również w krótkich odcinkach, tj. 30 cm lub 40-60 cm, które wykorzystywane są do wykładania obrzegowań na rondach.
Krawężniki łukowe oraz przejściowe stanowią uzupełniające elementy obrzegowań ciągów komunikacyjnych, wykorzystywane w miejscach, w których nie ma możliwości zastosowania typowych krawężników prostych.
Krawężniki łukowe - uzupełniające elementy obrzegowań ciągów komunikacyjnych przystosowane do układania, zgodnie z ich nazwą, na wszelkiego rodzaju łukach. Stosowane są na rondach, zakrętach jezdni i chodników, wyspach drogowych, a także do obramowań elementów znajdujących się wewnątrz nawierzchni (np. obrzegowanie drzew i klombów). Krawężniki w wersji łukowej produkowane są dla wszystkich rodzajów, typów i wymiarów, w tym także dla krawężników przejściowych i ścieków przykrawężnikowych.
Krawężniki przejściowe - grupa personalizowanych produktów służąca do estetycznego łączenia obrzegowań różnych typów, wymiarów, oraz układanych na różnych poziomach. Najczęściej wykorzystywane są podczas wymuszonej zmiany wysokości obrzegowań ulicznych takich jak, miejsca montażu krawezników najazdowych lub miejsca montażu krawężników obniżonych. Wszystkie rodzaje kraweżnik przejściowego mogą być ze soba połączone, tworząc kraweznik zanikający o różnej szerokości, przechodzący z jednego typu w inny.
PL - krawężnik przejściowy lewy. / PP - krawężnik przejściowy prawy.
ZW - krawężnik o zmiennej wysokości.
PZT - krawężnik, który przechodzi z jednego typu w drugi.
PZS - krawężnik o zmiennej szerokości.
Rz (łukowy zewnętrzny) - nazywany potocznie krawęznikiem wypukłym.
Rw (łukowy wewętrzny) - nazywany potocznie krawęznikiem wklęsłym.
Kraweżnik łukowy produkowany jest w ugięciu o promieni od R=0,25 m do R=20 m.
Granitowe separatory ruchu przeznaczone są do wyznaczania toru jazdy pojazdów, poprzez rozdzielenie poszczególnych pasów ruchu. Separatory doskonale sprawdzają się przy organizacji ruchu na rondach, placach i parkingach. Separatory ruchu wykonane z granitu zapewniają bardzo wysokie parametry wytrzymałościowe, dzięki czemu mogą być stosowane w miejscach o najwyższych kategoriach natężeniu ruchu. Odpowiednio wyprofilowany kształt separatora sprawia, że tworzy on wyraźną barierę pomiędzy pasami ruchu, ale jednocześnie nie stwarza zagrożenia dla użytkowników drogi, w sytuacjach wymuszających zmianę pasa ruchu.
Wszystkie wymiary można dostosować do indywidualnych wymagań projektu.
Granitowe separatory ruchu przeznaczone są do wyznaczania toru jazdy pojazdów, poprzez rozdzielenie poszczególnych pasów ruchu. Separatory doskonale sprawdzają się przy organizacji ruchu na rondach, placach i parkingach. Separatory ruchu wykonane z granitu zapewniają bardzo wysokie parametry wytrzymałościowe, dzięki czemu mogą być stosowane w miejscach o najwyższych kategoriach natężeniu ruchu. Odpowiednio wyprofilowany kształt separatora sprawia, że tworzy on wyraźną barierę pomiędzy pasami ruchu, ale jednocześnie nie stwarza zagrożenia dla użytkowników drogi, w sytuacjach wymuszających zmianę pasa ruchu.
Koryto okrągłe
Koryto z wyżłobieniem
Koryto trójkątne
Krawężnik z zaokrągloną krawędzią, którego zadaniem jest ułatwienie wjazdu pojazdów na sąsiednią nawierzchnię.
Ściek modułowy
Ścieki modułowe składają się z dwóch elementów o wymiarach 990 x 70 x 50mm oraz jednego o wymiarze 990 x 180 x 20 mm.
Nasze produkty są zgodne z wymogami europejskiej normy budowlanej.
Standardowo produkt pakowany na palety o wadze brutto około 2000 kg. Ilość palet na pojedynczej dostawie: 11-13 szt.